Week 19, 20 en 21 DAAAG BALI - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lotte Koop - WaarBenJij.nu Week 19, 20 en 21 DAAAG BALI - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lotte Koop - WaarBenJij.nu

Week 19, 20 en 21 DAAAG BALI

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Juni 2015 | Indonesië, Ubud

Week 19: 8 juni 2015.

Weer bijgekomen van zaterdag, is het tijd om te gaan shoppen. Samen met Kim (Duits meisje) en een vriendin van haar (Pia), zijn we alle shopping malls afgegaan. Ik heb een nieuwe camera gekocht (dezelfde die ik al had, maar was gestolen), 1 paar schoenen, en wat shirtjes. Eindelijk weer echt kunnen shoppen op Bali. Na een lange dag, hebben we lekker thuis gegeten en heb ik mijn tas uitgepakt.
Al ben ik klaar met mijn stage, heb ik nog wel een aantal producten die ik moet schrijven. Dat is toch niet te doen hier? Alleen maar mooi weer en zoveel leuke dingen waarmee ik mij tijd veel beter kan besteden. Dan maar even aan de bak zodat ik daarna lekker naar het strand kan. In Canggu heb je twee mooie stranden waar je kunt surfen. Nouuu, ik kijk vooral naar de surfers. Jezus er zijn zoveel goede surfers hier. Ik bak er echt niets van. Heerlijk plekje Canggu!
Ik ben al even bezig om een filmpje te regelen voor de verjaardag van Jeroen van zijn vrienden en familie. Zijn vrienden hebben een mega vet filmpje in elkaar gezet die ik woensdagochtend ga laten zien (dan is hij jarig).
Een ontbijt op bed, slingers rond zijn kamer en een cadeau. Prima start van een verjaardag toch? Echt gaaf dat zijn vrienden er zoveel moeite in hebben gestopt. Op naar het strand om een poging te wagen met surfen. Wat is dat frustrerend zeg! Ik ben het niet gewend dat een sport mij zo moeizaam afgaat.
Elke woensdagavond is er een beerpong toernooi bij Old Mans aan het strand van Canggu. GEWELDIG. Alleen maar leuke en relaxte mensen en een top sfeer. Daarnaast lopen er ook zoveel mooie mensen rond. Het surfersleven is niet bepaald vervelend. Die avond kwam ik Mark tegen (jongen uit Nijmegen die in Australië woont). Het blijft raar om een bekend iemand tegen te komen aan de andere kant van de wereld. We hebben echt een leuke avond gehad en beerpong op woensdag houden we er in!
Vrijdag, tijd om de verjaardag van Jeroen en mij te vieren in Skygarden (Kuta, club). Voor 100.000 (7 euro) krijg je uitgebreid eten en 4uur onbeperkt drinken. Helemaal top! Met een groep van +/- 20 mensen die we hebben leren kennen op Bali. Na 4u onbeperkt drinken zijn we door gegaan naar een andere tent waar we ook onbeperkt konden drinken voor een minimale prijs. Iedereen was al flink naar de klote, maar het was echt gezellig. Als afsluiter zijn we weer naar Skygarden gegaan en daar heb ik samen met Annika op een lege dansvloer een dance battle gehouden. Misschien wel het leukste van de hele avond. Iedereen was goed zat, dus tijd om de taxi naar huis te pakken. Wat een top avond! Echt super leuk dat er zoveel mensen voor ons zijn gekomen.
Zondag, mijn echte verjaardag. We gaan met een groep naar Uluwatu (zuiden) om naar een mooi strand te gaan en daarna een afsluiter te doen in Single Fin. Single Fin is een club met een uitzicht over zee en de bergen. ECHT PRACHTIG! Ik had geen mooiere plek kunnen bedenken voor mijn verjaardag. Het is toch gek om hier jarig te zijn en niet je mensen van thuis om je heen te hebben. De avond was helemaal goed en alle berichtjes zorgde voor een top verjaardag.

Week 20: 15 juni 2015.

We hebben 2 nieuwe huisgenoten er bij! JAAAAA. Laurien en Nina (2 meiden uit Nederland) komen onze groep in Flamboyant aanvullen. Super leuke meiden, zij waren ook bij mijn verjaardag en in Uluwatu. Er zijn hier met name Duitsers en Nederlanders, allemaal super chill.

Maandag; lekker een dagje naar het strand om uit te brakken en ’s avonds chick flicks kijken met een maskertje. Prima brakke dag!
Deze week heb ik netjes aan mijn producten gewerkt om ervoor te zorgen dat ze voor mijn reis af zijn.

De befaamde beerpong avond op woensdag bij Old Mans was nog beter dan vorige week. Samen met mijn huisgenoten zijn we door gegaan naar Jenja om nog een dansje te doen. Alleen was het vroege opstaan de volgende dag niet zo leuk. In de vroege ochtend op weg naar Nusa Lembogan (eilandje in het zuiden) samen met Laurien en Nina. We hebben eigenlijk alleen maar rondom het hotel gechilled en hebben verder niet veel gedaan. Heerlijk kletsen, bakken in de zon, cocktails, zonsondergang kijken en lekker eten. Aan het eind van de middag hebben we nog een snorkeltocht gedaan. We werden omringd door mega grote tonijnen. Haha best eng!

Het tripje naar Lembogan was erg relaxt, het leek alsof ik die meiden al tijden kende. Om het goed af te sluiten, hebben we in Canggu op het strand een drankje gedaan met een afsluiter in La Favela. Al snel was het één grote chaos. Na La Favela zijn we met een grote groep gaan skinny dippen. OFTEWEL EEN GEWELDIGE AVOND!
De rest van het weekend was vooral relaxen op het strand, bij het zwembad en met een grote groep BBQen.

Op naar mijn laatste week op Bali!


Week 21: 22 juni 2015.

Mijn laatste week op Bali is ingegaan. Het is echt een rare gedachte dat ik al weer weg ga. Het is zo snel voorbij gevlogen. Jeroen en Kees (woonde ook in Canggu) zijn net vertrokken naar Java. Dit zorgt ervoor dat het afscheid nemen wel erg dichtbij komt. Eerst nog even volop genieten.

Seminyak is een stadje dicht bij Canggu waar ze veel leuke en lekkere eettentjes hebben. We hebben deze week in meerdere restaurants gegeten waar je echt van weg smelt. HEEERLIJK!

En dan heb je weer woensdag beerpong at Old Mans voor de laatste keer op Bali. Ik durfde het niet meer aan om mee te spelen. Ik was de vorige keer echt BAR slecht. Het blijven leuke avonden daar!

DAN EINDELIJK, Yannick (vriendinnetje uit Nijmegen) komt aan op Bali (donderdagochtend). Ik ben extra vroeg van huis weggegaan om haar op te halen van het vliegveld. Alleen was het chaos op de weg en ging het bij Yannick veel en veel te snel. Ze stond al binnen 10 minuten buiten na haar landing. Dit hoort dus echt niet bij Bali. Heerlijke anti climax dat zij voor mij moet gaan zoeken. Na een stevige omhelzing zijn we samen naar Canggu gereden. Het is zo raar dat ze nu hier is. Na 5 maanden!!
Ons avontuur gaat beginnen, maar ik ga haar eerst nog een paar plekjes op Bali laten zien. We hebben onze donderdagavond (normaal gesproken dispuutsavond) gevierd met wodkaaa (met mix) en dat voor 0,70 euro per glas. WAT EEN TOP EILAND.
De volgende ochtend hebben we moed bij elkaar gesprokkeld om te gaan surfen. De zee was flink heftig! Ik ben niet snel bang, maar dit was niet leuk. Na een dagje aanklooien op een surfboard, zijn we thuis gaan BBQ met mijn huisgenoten.

Nog 3 dagen te gaan! We gaan morgen naar Ubud om daar de laatste mensen gedag te zeggen. Zondag naar Uluwatu waar we surfers gaan kijken, mooie strandjes gaan bezoeken en afsluiten bij Single Fin! Laatste avond moet goed zijn, dat kan niet mis gaan bij Single Fin. Dan vertrek ik maandagavond naar Singapore waar ik een dag met Yannick verblijf bij de zus van haar vriend.

Onze reis gaat verder allereerst naar Vietnam en dan Thailand. Nog 7 leuke weken voor de boeg voordat ik weer naar Nederland ga.

LAAAOOOOHHH

  • 26 Juni 2015 - 15:43

    Heleen:

    Ik wil jou zien in Thailand!!!

  • 26 Juni 2015 - 16:18

    Sophie:

    Ik wil jou ook zien! Kommaaaaaaar

  • 27 Juni 2015 - 23:12

    Mieke:

    Lieve Lotte,

    Je mag dan misschien niet rijk zijn wat centjes betreft, maar je bent schatrijk aan alle ervaringen die je daar hebt opgedaan.

    Geniet met volle teugen van je prachtige verhalen.

    Doe voorzichtig lief meisje.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op naar Bali, Vietnam en Thailand

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 5218

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 10 Augustus 2015

Op naar Vietnam en Thailand

02 Februari 2015 - 29 Juni 2015

Op naar Bali

Landen bezocht: