Week 10 en 11 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lotte Koop - WaarBenJij.nu Week 10 en 11 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lotte Koop - WaarBenJij.nu

Week 10 en 11

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 April 2015 | Indonesië, Ubud

Week 10: 6 april.

Het zware leven gaat beginnen. We zijn net een week bezig geweest en hebben nu weer een ruime week vrij genomen. Mijn ouders komen woensdag aan, dus een goede reden om vrij te vragen.

We zijn maandag ochtend eerst naar Amed gegaan. Dat is een klein dorpje in Oost-Bali. Het staat bekend om een prachtig snorkelparadijs en ongerept koraal. Spijtig was het die dag echt drama met het weer, waardoor het water niet helder was. Ik had op een gegeven moment 8 kwallen naast mij zwemmen en had het toen helemaal gehad. We hebben die middag een massage gehad en met een mooi uitzicht (zelf met regen) een boek gelezen. ’s Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest (verse vis van de barbecue). Na het eten zijn we naar een barretje gegaan waar ze live reggae speelde. De band was zo zat als een toeter en hadden de grootste lol. Het was echt hilarisch om naar ze te kijken en te luisteren.
De volgende dag vertrokken we met een speedboot naar Gili Trawagan (1 van de 3 kleine “bounty” eilanden van Lombok). Mijn bagage werd op het hoofd van een vrouw naar de boot gebracht. Die vrouwen dragen zware koffers en tassen op het hoofd alsof het niets weegt. MANNEN SCHAAM JE ALS JE OOIT NOG IETS ZWAAR VINDT!
Na een hevige boottocht met een asociale snelheid, zijn we veilig aangekomen op Gili T. Nou ik vind boottochten leuk, alleen niet als ze zo extreem schommelen en er geen frisse lucht aanwezig is.
Samen met Jeroen ben ik opzoek gegaan naar een leuk hostel om daar een nacht te verblijven. Spijtig was het hostel waar wij heen wilde al vol. We kregen de raarste en schaarste plekken aangeboden (open boomhut met alleen een bed en matras), maar uiteindelijk vonden we een prima hotel. We mochten die dag gebruik maken van de faciliteiten van het hostel, dus top geregeld!
Eenmaal gesetteld, zijn we door de straten gaan rondlopen en hebben we wat cocktails naar binnen gegooid. ’s Avonds zijn we op een grote foodmarket gaan eten. Het is een markt, vol met allerlei eetkraampjes, waar je kan uitkiezen wat je wilt eten. Ze gooien het op een barbecue en dan kan gaan zitten aan hele lange tafels (met name) tussen de studenten. Echt een goed concept en erg gezellig. Na het eten hebben we drank ingeslagen en zijn we naar het hostel gelopen. We hebben daar een aantal mensen leren kennen en hebben echt een geweldige avond gehad. Een groep met allerlei verschillende mensen uit verschillende landen die aan het backpacken zijn. Het begon met de raarste verhalen die over tafel werden gegooid en het eindigde met drankspelletjes. Rond een uur of 12 zijn we naar een bar gegaan waar we zijn gaan bierpongen. Het was één grote, geweldige chaos wat pas rond 06.00 eindigde.
Die nacht heb ik misschien amper een uur geslapen en toen moesten we weer op om mijn ouders op te vangen op Gili Air.
Aangeschoten op de boot van Gili T naar Gili Air. Na 3 uur wachten in de volle zon en met een aardige kater, begon ik toch te twijfelen of het wel goed was verlopen. Boten kwamen aan en af, maar zonder papa en mama. Op een gegeven moment hoorde ik mij naam en kwamen ze vanaf achter aangelopen. WHAA het was zo leuk om ze weer te zien! Ze waren blijkbaar op het verkeerde eiland afgezet en hebben een hele tocht extra moeten maken.
We zijn samen naar het hotel gegaan waar we 3 nachten verblijven in een hele luxe boomhut. Na het uitpakken van spullen, zijn we naar het strand gelopen die tegenover het hotel zit. Heerlijk genieten op een prachtig wit strand met een strak heldere blauwe zee. We hebben heerlijk bijgekletst, gesnorkeld en van wat heerlijke cocktails genoten. s’ Avonds hebben we aan het strand verse vis gegeten en een geweldige avond samen gehad. Ik was volledig gesloopt na het missen van een nacht slapen. Die avond lag ik daarom ook al vroeg te slapen.
De volgende dag kregen wij een uitgebreid ontbijt aan het strand geserveerd. We wilde na het ontbijt een fietstocht doen over het hele eiland, alleen al na een paar minuten kwamen we vast te zitten in het zachte zand. MMmmm fietsen? Echt een top idee! Door grote stukken te lopen met de fiets aan de hand en af en toe een stukje gewoon fietsen, zijn we het hele eiland rondgegaan. Het is echt heerlijk om op zo’n prachtig eiland rond te lopen. Eindeloze witte stranden en vooral het heldere blauwe water, is echt geweldig. Niet te vergeten; ook nog eens samen met mijn ouders. Verder die dag hebben we wat gelezen, gesnorkeld en ben ik met mama een tocht voor de volgende dag gaan regelen. Die avond zijn we naar een Beachtent gegaan waar je blijkbaar geweldig kon zitten. We kwam daar aan en het strand was gevuld met zitzakken, tafels en kampvuurtjes. Een heerlijke atmosfeer. Jammer genoeg viel mijn eten wat tegen, maar de rest was helemaal top!
Die dag er na zijn we de hele dag op pad geweest met een privé boot. We wilde een tocht maken naar alle eilanden, snorkelen en onze terug tickets regelen op Gili T voor de dag erna. We hadden prachtig weer en ik heb een schildpad gezien tijdens het snorkelen. WAUW een echte top dag! Gili Meno is het kleinste eilandje van de 3. Er is niet veel te beleven, maar het is nog mooier dan de andere twee. Er is bijna geen afval te bekennen en het strand is daardoor nog witter. We zijn met paard en wagen het eiland rondgereden. We waren echt net terug op de boot of het begon te regenen en onweren. Een perfecte timing om volledig voldaan terug naar huis te gaan. Het kwam echt met bakken uit de lucht, waardoor we volledig doorweekt weer in het hotel terug kwamen. In onze boomhut hing een hangmat en stonden 2 kleine bedden onder het afdak. Perfecte tijd om daar gebruik van te maken en even na te genieten van de leuke dag. Die avond ben ik alleen met papa en mama weer op het strand verse vis gaan eten. We hebben vooral genuttigd van het “Happy Hour” cocktail menu. Met wat gegiechel en heerlijke gesprekken, was het wederom een geweldige dag! Spijtig gaan we morgen alweer terug naar Bali, maar wel naar Ubud (mijn oude woonplaats).

Vroeg opstaan en een warm gloed opvangen van de stralende zon. Zo begon mijn laatste dag op de Gili. Ontbijten aan het strand en daarna mijn tas inpakken om naar Ubud te vertrekken. Onze laatste uurtjes hebben we op het strand doorgebracht en zijn we met de boot eerst naar Gili T gegaan. Vanaf Gili T vertrekt onze speedboot naar Bali. Op Gili T hebben we nog heerlijk geluncht met een broodje zalm en zijn we de boot opgegaan. Met een bewolkte lucht zijn we op het dek gaan zitten. Heerlijk, harde en frisse wind met zicht op een eindeloze zee. Na een prettige bootreis zijn we met een taxi naar Ubud gegaan. We hebben er bijzonder lang overgedaan, aangezien er veel ceremonies op straat gaande waren.
Eenmaal aangekomen bij ons oude huisje, was het erg fijn om iedereen weer te zien. Het voelde echt als thuiskomen. Alleen was iedereen druk en hadden ze allemaal al plannen. Ik ben toen samen met Jeroen met mijn ouders gaan eten bij een lokale tent. We hebben ze allerlei lokale gerechten laten proeven. Zij wilde na het eten naar huis en ik ben samen met Jeroen nog met Kadek (woonde ook bij ons in Ubud) een drankje gaan doen in CP. Samen met Kadek en een aantal meiden van het huis zijn we naar een salsatent gegaan en hebben we gedanst. Het blijft echt geweldig om het te doen!
De dag erna ben ik naar de markt gegaan om souvenirs en cadeautjes te kopen. Het is echt een ware sport geworden om te onderhandelen over de prijs. (Ik moet zeggen, het gaat mij aardig goed af). Ik heb mijn ouders de markt laten zien en we hebben nog wat leuke dingen gekocht. Na de markt heb ik mijn oude huisje laten zien en ze voorgesteld aan Henk en een paar studenten. Na een simpele lunch zijn we naar het hotel van mijn ouders gegaan. Daar hebben we wat gezwommen. Voor het eten zijn we terug gegaan om Kadek en Ibu Ayu voor te stellen aan mijn ouders. Kadek had cadeautjes voor papa en mama gekocht (ECHT HEEL LIEF), hij heeft amper geld om dit te doen. Na een drankje zijn we naar Ibu Ayu gegaan en haar nieuwe winkel bewonderd. Het is zo leuk om je ouders daadwerkelijk te kunnen laten zien waar je hebt gewoond en over wie de verhalen gaan die ik vertel. We zijn lekker gaan eten en zijn vroeg gaan slapen.

De dagen vliegen hier echt voorbij. Nog maar 3 dagen en dan moet ik weer aan het werk.

Week 11: 13 april 2015.

Ik ben maandagochtend vroeg opgestaan om eerst nog even te kunnen fitnessen met Michelle voordat ik naar mijn ouders ging. Samen met Jeroen hebben wij ze daarna opgehaald met de brommer en zijn we naar de rijstvelden gereden. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt en ze een beeld gegeven van het mooie Ubud. Na de wandeling heb ik mij samen met mama volledig in de watten laten leggen d.m.v. een massage en een manicure. Heerlijk, even helemaal niets en samen met mama lekker bijkletsen. Na het relaxen zijn we gaan eten bij een toeristische tent. Ze vroegen om de minuut of je al wist wat je wilde bestellen. Echt verschrikkelijk opdringerig, maar het eten was best aardig. Na het eten hebben we mijn ouders op de brommer thuis gebracht. Ook een gekke ervaring om mijn ouders achterop de brommer thuis te brengen.
De volgende ochtend hebben we een tour gemaakt naar een tempel. Het bleek een ware bezienswaardigheid te zijn, maar dat viel tegen. Onze chauffeur heeft ons daarna nog naar prachtige plekken gebracht. Een koffieplantage waar we de beste koffies hebben genuttigd met een heerlijk stuk chocolade. Naar een tempel waar niemand anders was en omringd met een bos vol met apen. Het blijft leuk om naar apen te kijken die elkaar eindeloos lopen uit te dagen.
Al met al was dit een geweldige trip die we hebben afgesloten met een top lunch in Ubud. Aan het eind van de middag hebben we nog van een heerlijke massage genoten. Ik ben toen samen met mijn ouders naar een geweldige sushi tent gegaan. Live jazz muziek, eten om je vingers bij af te likken en een cocktail in mijn hand. WAUW! We hebben echt genoten van een geweldige jazz band die volledig stond te improviseren. Misschien wel de mooiste avond die ik met mijn ouders heb gehad tijdens onze vakantie! Die nacht heb ik bij mijn ouders in het hotel geslapen om nog even bij ze te kunnen zijn.
De volgende ochtend werden we volledig verzorgd d.m.v. een uitgebreid ontbijt. We hebben daarna uitgecheckt en hebben met de taxi Jeroen opgehaald. Daar heb ik wederom afscheid genomen van alle mensen van het Guesthouse. Mijn ouders hebben besloten nog een dag mee te gaan naar Lovina.. Hoe leuk?!

Op de weg naar Lovina hadden we een tussenstop bij een grote watertempel. Een prachtige tempel omringd met water en met een uitzicht over een groot meer en een berg. Zo wordt de reis ook nog aangenaam! Aangekomen in Lovina, stond Kutut ons al op te wachten. Ze was erg blij dat we er weer waren en ik heb haar voorgesteld aan mijn ouders. Ik blijf het maar zeggen: Hoe leuk dat ik mijn ouders ook Lovina kan laten zien?!
We hebben geluncht bij Bali Bakery en hebben daarna even gerelaxt bij ons zwembad. Aan het eind van de middag ben ik met ze naar Marjanne gegaan om ze voor te stellen en het kantoor te laten zien. Papa was erg enthousiast en kwam met allerlei ideeën. Leuk om te zien dat hij zo actief is met ontwikkelingswerk! Na het bezoek hebben we een drankje gekocht en hebben we op het strand zonsondergang gekeken. Als afsluiting van de avond hebben we bij Warung Ayu gegeten. Een lange, maar leuke dag!

Donderdag, de dag dat mijn ouders weer terug naar het zuiden moeten. Het is niet leuk om weer afscheid te nemen. Je weet dat je ze toch gaat missen en dat je ze pas weer ziet over 4 maanden. Na het uitzwaaien moest ik samen met Jeroen nog naar het kantoor om de planning door te nemen. De rest van de dag heb ik gestudeerd en verder een beetje aangeklooid.
De volgende dag zijn we naar een dorpje gegaan om patiënten te bezoeken. Het blijft indrukwekkend, je weet van te voren niet wat je gaat aantreffen. Na zo’n dag ben je ook behoorlijk gesloopt. ’s Avonds zijn we met een Nederlandse jongen gaan eten (Mitchell). Hij is hier net een week en studeert ook fysiotherapie. Hij loopt nu 4 maanden stage bij een revalidatiecentrum bij ons in de buurt. Die avond was echt een gekke boel! Er was een feestje in Kantine21, omdat ze 11 jaar bestonden. Live muziek, vuurwerk, shotjes, shotjes en nog meer shotjes. Ik vertel maar niet hoe die avond is afgelopen, naar huis gaan ging niet erg soepel meer. Ik dacht eerst dat er niets te beleven viel in Lovina, maar dat is niet geheel waar.
Na deze avond heb ik het hele weekend rustig aan gedaan en heb ik veel bijgeslapen. Mitchell is de volgende dag bij ons komen wonen (super leuk!) en zondags hebben we met Kutut, Tim, Mitchell en Jeroen gebarbecued.

Weer een behoorlijk verhaal, met veel verschillende gebeurtenissen. De tijd gaat nu echt belachelijk snel. Ik ben al over de helft van mijn tijd op Bali! Ik geniet nog steeds volop, alleen (je zult het vast niet geloven) het regent hier echt te vaak.

  • 26 April 2015 - 19:15

    Hier Regent Het Ook:

    Waar het gras dus niet altijd groener is, valt de appel niet ver in het zeewater

  • 26 April 2015 - 22:09

    Karis:

    Heeeee Lot,

    Leuke verhalen van week 9,10 en 11. Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En dat het super geslaagde dagen waren met je paps en mams.

    Nog bedankt voor je lieve cadeautje

  • 27 April 2015 - 23:52

    Mieke:

    ".Had eerst deze open moeten maken, niettemin, wat een prachtig verhaal weer!

    Ben ,,jaloers,, op je, wat een schitterende ervaring op Bali.


    Dag lieve trouwe meid.
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Op naar Bali, Vietnam en Thailand

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5203

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 10 Augustus 2015

Op naar Vietnam en Thailand

02 Februari 2015 - 29 Juni 2015

Op naar Bali

Landen bezocht: